(اصلاح شده )

یزدفردا "جواد عادل ابرقویی :ضمن تشکر از حضرت عالی و دیگر دست اندرکاران سایت ، با عنایت به جوابیه سایت مذکور به مطلب اینجانب که البته با نام ((ابرکوه نیوز سیاسی و فراموشی یک مطلب )) نگاشته شده بود ولی در سایت با عنوان فراموشی یک مطلب منتشر شد باید موارد ذیل را خدمت شما و خوانندگان عزیز ارائه نمایم ، هرچند قضاوت در مورد رفتارهایمان را بعهده مردم شریف می گذاریم:
1- گفته بودید تیترها به صورت گزینشی انتخاب شده بودند که البته باید به این نکته توجه نمود که تیترهایی برای مطلب فوق انتخاب شده بود که مصداق خبر رسانی یکطرفه بوده است طبیعی است که نیازی نبود در مورد نماز باران مردم ابرکوه ، کارکرد نفت و نمایشگاه محرم در هنرستان دخترانه و خبرهای اینچنین مطلبی عنوان نمایم . ضمنا خبرهای مطرح شده توسط سایت را تکذیب نکردم بلکه به گزینشی انتخاب کردن خبر انتقاد داشته ام که متأسفانه دقیقا همان انتقادی که به شما نموده بودم را به عنوان جواب مطرح نموده اید.
2- نوشته اید ادارات به شما اطلاع رسانی کافی را نداشته اند ،البته ضمن اینکه من هم انتقاد فراوانی به بحث اطلاع رسانی در شهرستان دارم ولی این دلیل فراموشی مسئولیت شما به عنوان کسی که داعیه مدیریت سایتی خبری دارد ، مبنی بر جمع آوری اطلاعات از ادارات و نهادها و درج در سایت نبوده و چه بسا بسیاری از کارشناسان هم معتقدند از طریق ابرکوه نیوز هم تلاشی برای دریافت اطلاعات نشده است . همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که چگونه خبرهای موافق و نقاط قوت عملکرد دولت به دست شما نمی رسد ولی خبرهای ضعف آن در دسترس شماست مگر نه اینکه بسیاری از خبرهای شما خبرهای کشوری است و شما از اینترنت این اخبار را دریافت می کنید، پس چگونه خبرهای مهم مربوط به نقاط قوت دولت از طریق همین اینترنت دریافت نشده و منتشر هم نمی گردد.حتما استحضار دارید سایت های موافق دولت هم مانند سایت های مخالف دولت بسیارند.
3- با توجه به اینکه فرموده اید خدمات چند ده برابری دولت نهم یک ادعا است .توجه شما را به میزان افزایش فضای ورزشی شهرستان،فضای آموزشی شهرستان،مصوبات و اقدامات انجام شده برای احداث و یا تکمیل راه های ابرکوه ـ یزد ، ابرکوه ـ سورمق ، ابرکوه ـ اصفهان، ابرکوه ـ هرات و مروست و ابرکوه ـ شیراز و 17000 سهام داده شده تا کنون ، مسکن مهر و ده ها طرحی که برای اولین بار در این منطقه اجرایی شده است ، جلب می نمایم.
4- گفته اید نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه به ضعف توان مدیریتی دولت اذعان داشته اند،که ما هم نقاط ضعف را کتمان نکرده و نمی کنیم اما چرا به سخنان مراجع عظام مانند حضرت آیت الله مکارم شیرازی ، صافی گلپایگانی و در صدر همه مقام معظم رهبری اشاره ای نشده است که صراحتاً نقاط قوت این دولت را بیش از نقاط ضعف آن می دانند.
5- گفته اید رهبری از همه دولت ها حمایت نموده اند که این کاملاً درست است اما به قول خود مقام معظم رهبری (سخنرانی در مشهد) ایشان فرمودند من به طور ویژه از این دولت حمایت می کنم . ویا اگر به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار هیئت دولت در هفته دولت امسال(2/6/87) توجه کنید حتما حمایت منحصر به فرد ایشان را درک خواهید نمود: ((«من لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق». اين وظيفه‏ى بنده هم هست، وظيفه‏ى همه هم هست. اگر چنانچه اين خصوصيات را در مجموعه‏ى دولت كنونى قدردانى نكنيم و تشكر نكنيم، طبعاً خدا را خوش نمى‏آيد. خداى متعال دوست دارد كه از كارهاى خوب افراد تشكر بشود، قدردانى بشود و سپاسگزارى بشود. وظيفه‏ى بنده هم اين است كه قدردانى كنم و به خاطر همين خصوصيات، از دولت حمايت كنم. البته حمايت از دولت، مخصوص اين دولت نيست؛ بنده هميشه از دولتها حمايت كرده‏ام؛ امام هم (رضوان اللَّه تعالى عليه) در هر برهه‏اى، از دولتها و رؤساى قوه‏ى مجريه و مسئولين دولتى حمايت ميكردند. دليلش هم واضح است. چون عمده‏ى بار اداره‏ى مديريت كشور بر عهده‏ى قوه‏ى مجريه است و نظام بايد از قوه‏ى مجريه، از رئيس‏جمهور، از مسئولين و از وزرا، حمايت كند. امام هم حمايت ميكردند؛ بنده هم در دوره‏هاى گذشته هميشه حمايت ميكردم. منتها خب، اين خصوصياتى كه عرض كرديم، موجب بشود كه انسان گرمتر حمايت كند و در اين قدردانى و حمايت، دلگرمتر اقدام كند.))
6- البته من واقعا نمی دانم مقام معظم رهبری چگونه باید مواضع خود در خصوص عملکرد مدیران دولت نهم ابراز نمایند . مگر شما سخنرانی حضرت آقا را در ابرکوه مطالعه ننموده اید. دیگر ایشان چگونه باید حمایت همه جانبه خود را از دولت بیان کنند. ((من ميتوانم به شما عرض كنم خوشبختانه مسئولين دولتى و وزراى ما و رئيس جمهور ما و مديران ارشد كشور اين احساس مسئوليت را دارند. بينى و بين‏اللَّه، انسان نگاه كه ميكند، مى‏بيند در اين احساس مسئوليت حقاً و انصافاً چيزى كم ندارند؛ كار هم زياد ميكنند، تلاش هم انصافاً تلاش خستگى‏ناپذيرى است. يك خدمت بزرگشان هم علاوه‏ى بر خدمات مادى و عمرانى و رسيدگى به امور مردم، همين است كه شعارهاى انقلاب را، ارزشهاى انقلاب را سرِ دست ميگيرند، به آنها افتخار ميكنند؛ اين خيلى مهم است. بودند و هستند در ميان افراد ما در كشور، كسانى كه قدر اين شعارها را ندانستند. بايد به آنها افتخار ميكردند، اما افتخار نكردند.))
7- در مورد وضعیت جنایت اسرائیل در غزه هم لطفا بفرمایید چند نمونه از تلاشهای دولت در رابطه با برخورد با این فاجعه را ذکر نموده اید ؟ مگر آقای احمدی نژاد به سران کشورها و مردم مظلوم غزه و دولت قانونی فلسطین پیام نداد ؟ کدام مورد توسط سایت شما مطرح و منتشر شد؟مگر نه اینکه دول غربی معتقد به این بودند که پیروزی و یا شکست حماس همانا فقط پیروزی ایران و دولت ایران است . آیا این نکته نکته ای نبود که نیاز به مطرح شدن داشته باشد چرا که خود ، از نقاط اقتدار ایران در نزد غربیان و در رأس آنها آمریکا و شریک جنایتکارش اسراییل می باشد.
سخن آخر اینکه برادر بزرگوار جناب آقای ستار با اینکه شما را فردی دلسوز و تلاش گر می دانم که همانا راه اندازی سایت ابرکوه نیوز هم از جمله تلاش شما برای پر نمودن خلأ اطلاع رسانی در شهرستان بوده و می باشد ،چشم پوشی از خدمات دولت امری کاملا خطا و غیر منصفانه است . امیدوارم شما هم همانگونه که نقادانه به عملکرد دولت نهم می نگرید در اطلاع رسانی خدمات آن که البته وظیفه شماست اقدام نمایید .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا